Tak jsme jim to naházeli

12. ledna 2013 v 15:55 | Mengano |  nápadník
Dnes toho už asi moc neudělám. Místo nějaké smysluplné práce sedím u notbůčku a sleduji průběžné výsledky voleb. Baví mě to.


Volili jsme už včera. Medvěd přerušil na nezbytně nutnou dobu pozvolné rýmové umírání a šli jme. Definitivní rozhodutí, koho budeme volit, padlo až ve čtvrtek. V ledasčem se s Medvědem dost výrazně neshodneme, ale politické preference máme zcela totožené.

Ten, kdo u mne na blogu něco četl, ví, že jsem fandila Avatarovi. Pro jeho jinakost, protože ho znám, protože se mi líbilo, jak skoro každý, komu jsem to prozradila, upadal do kómatu a považoval mě za magora.

Když došlo na lámání chleba a musela jsem se definitivně rozhodnout, učinila jsem racionální rozhodnutí a zvolila mezi modrou tváří a modrou krví (copyright TlusŤjoch). Zvolila jsem knížete Schwarzenberga. Věřím, že jsem zvolila dobře.

Koukám na průběžné výsledky a vypadá to, že druhé kolo bude dost napínavé. Doufám, že Zeman prohraje.
 

4 lidé ohodnotili tento článek.

Komentáře

1 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 16:02 | Reagovat

Bohu díky, že ti to s tím avatarem nevyšlo! Já jsem umírání nakonec nepřerušil a volit jsem nešel. Kdybych šel, pak bych s obrovským sebezapřením volil asi paní Roithovou. Jsem katolík a ona taky, což mě paradoxně od té volby spíš odrazuje, ale právě ona by mohla na politickou scénu přinést trochu lepší kulturu debatování. No, ve druhém kole podpořím Zemana, protože knížepán je tragická figurka. Nemám radost, že to Zeman vyhrál, ale budu volit menší zlo.

2 mengano mengano | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 16:20 | Reagovat

[1]: Je vidět, že se neshodneme. Nevadí. Já bych Zemana volit nemohla. Podle mého názoru je hulvát, což bych mu i odpustila, ale nikdy mu neodpustím oposmlouvu, Grosse, Šloufa, Lukoil... Je toho hodně, co mi na něm opravdu vadí. A Zemana si přeje Klaus, který u mne svou amnestií totálně skončil.

3 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 16:21 | Reagovat

Tak to zatím vychází Tip TOP (09)....já sice volila dámu a to opravdovou dámu (Táňu) ale jasně že příští hlas dostane modrá krev....Někdo sice považuje knížete za tragickou figuru, ale pro mne byla tragedie celá plejáda kandidátů. Ale bohužel ve všech volbách u nás jde vždycky jen o to zvolit menší zlo.... :-(

4 Jarmila* Jarmila* | Web | 12. ledna 2013 v 16:35 | Reagovat

[3]:  Vendy, ty mi mluvíš z duše. :-) Také jsem volila Táňu, protože jsem chtěla, aby do toho marastu někdo vnesl poctivost a nestrannost. V příštím kole budu volit Šláfberga (jak ho někdo trefně nazval na FB) :-D Také mi připadá míň nevhodný než Zeman. Snad nebude na státních návštěvách spát. :D

5 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 17:02 | Reagovat

A napadlo vás někoho, že volbou "modré krve" volíte defakto Kalouska? Vždyť knížepán už není předsedou ani své vlastní strany! Půjčil TOP09 své jméno, ale faktickým šéfem je Kalousek. Nechci prezidenta, kterého ovládá taková svině!

6 Jarmila* Jarmila* | Web | 12. ledna 2013 v 17:31 | Reagovat

[5]:  A ty jsi přesvědčený, že ho Zeman vymění?

7 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 17:54 | Reagovat

[5]: Tady už je hlavně tragedie v tom, že nemůže člověk volit ve finále tak aby to šlapalo, aby byl spokojen s volbou a aby bylo z čeho vybírat a aby se nemusel za svou volbu stydět. Tady krom prvních voleb po revoluci se musí volit vždy to menší zlo, ne toho koho by člověk chtěl....A v tuto chvíli mi přichází jako menší zlo sice tvrdej bič páně Kalouska kterým jsme i my řádně bičováni jako drobní podniatelé, než populistická červenooranžová velkohubá rétorika....

8 Miloš Miloš | Web | 12. ledna 2013 v 18:15 | Reagovat

Pro mě byl Schwarzenberg nejhorším kandidátem, už jsem na to téma měl dost sporů s Petrem Vápeníkem, tak se nebudu opakovat. S poznámkou Davida Bachmanna o Kalouskovi a KS zcela souhlasím.
Bohužel to vypadá, že KS i díky kampani médií, ke kterým se Zeman často vyjadřoval velmi neuctivě, je pravděpodobné, že KS vyhraje, aniž by pohnul prstem, na Zemana se bude házet všechna špína Klause a KS se bude tvářit, jakoby s politikou a vládnutím Topolánka a Nečase neměl nic společného.

9 Arvari Arvari | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 18:28 | Reagovat

No, v tomhle se bohužel neshodneme. Nenadávám na vládu proto, abych pak šla a hodila volební lístek jedinýmu člověku, co v ní roky sedí a nic nedělá. Nesouhlasím s většinou věcí, co by kníže rád zavedl. A vážně nechápu, proč se třeba mladý lidi nechali těsně před volbama naprosto 'zblbnout' a volí toho, kdo jim chce napařit školný, proti kterýmu tak hojně protestovali. Fakt tomu nerozumím. V prvním kole jsem volila modrou tvář, v dalším kole zjevně budu muset Zemana...

10 Arvari Arvari | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 18:30 | Reagovat

[7]: Člověk může VŽDYCKY volit toho, koho by chtěl. Kdyby tak volili všichni, dvě největší strany by se zatraceně divily, co se to děje a proč jsou tak vzadu. Jenže Češi mají pocit, že nemůžou jinak. Můžou. Jen chtít...

11 děda tik tak děda tik tak | Web | 12. ledna 2013 v 18:36 | Reagovat

Karel Schwarzenberg v německojazyčném prostředí také Karl zu Schwarzenberg, v němčině podle rodinné tradice celým jménem Karl Johannes Nepomuk Josef Norbert Friedrich Antonius Wratislaw Mena Fürst zu Schwarzenberg, Šlechtický titul užívá v zemích s monarchistickým zřízením. Jeho dědičný (v České republice a Rakousku nelegitimní)  zní kníže ze Schwarzenbergu, vévoda krumlovský, hrabě ze Sulzu a lantkrabě kleggavský.
Jeden nám zajistil rozdělení státu, druhý nám navrátí monarchii a založení Knížectví. :-(

12 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 18:48 | Reagovat

[10]:Ano, samozřejmě že může, jenže jak je za poslední leta vidět tak to nedopadá zrovna slavně, myslím že jako odstrašující případ stačí tahle dvě písmena, VV....a proto taky teď ODS propadla znovu. Ale pokud si mám vybrat jestli volit mezi komunistickou a socdemáckou minulostí a valným podílem pana Zemana a potažmo jeho bývalé partaje na tom, že to s naším hospodářstvím jde tam kam jde, nebo člověkem který prostě nechce poslouchat pitomosti, tak raději spí tak volím jeho. Pro mne je prostě menším zlem. Jenže pokud u nás je status prezidenta takový jaký je myslím že by to v pohodě zvládl i Jára Cimrman....a všechny tyhle debaty jsou vcelku plané...Snad nebudou v cizině plkat moc pitomosti :-D

13 VendyW VendyW | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 18:50 | Reagovat

[11]: Tak pokud by se z nás stalo druhé Lichtenštejnsko nebo Monte Carlo se svým daňovým rájem, tak proč ne?

14 Arvari Arvari | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 18:54 | Reagovat

[12]: Jenže to je i tím, že když malá strana dostane jen tolik hlasů, aby se prakticky vzato musela přidat k jedný z těch hlavních a skákat tak, jak velká píská, tak prostě nic nezmůže. Kdo ví, co by se dělo, kdyby mohla vážně rozhodovat strana s lidma, co CHTĚJÍ něco změnit...

15 Pižlík Pižlík | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 18:56 | Reagovat

Měla jsem si vsadit, protože jsem ještě  před začátkem řekla, že podle mě postoupí Zeman se Schwarzenbergem a bude to těsné.
Volila jsem knížete.

16 dedatiktak dedatiktak | Web | 12. ledna 2013 v 19:24 | Reagovat

J.A.Komenský.
Na tebe, národe Český a Moravský, vlasti má milená, zapomenouti také nemohu při svém již dokonalém loučení......Věřím i já v Bohu, že po přejití vichřic hněvu, vláda věcí Tvých k tobě se navrátí, ó lide český.
"Nejvíce lidí klopýtá o práh svědomí"  - kde je ona národní hrdost o zachování češství? :-(

17 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 19:27 | Reagovat

Zajímavou aplikaci má na stránkách český rozhlas. Podle ní si můžete zjistit, jak se volilo v konkrétní obcích. Někde byl kníže až čtvrtej, třeba na Vsetínsku v obci Karolinka získal jen 10,5 %. 4. místo obsadil i v Bruntálu a Žluticích, což jsou místa s vysokou nezaměstnaností. Aplikace je tady:
http://www.rozhlas.cz/zpravy/prezident2013_data

18 mengano mengano | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 19:36 | Reagovat

[5]: Kalouska ráda nemám. Prezident není předseda vlády. Jaké jsou prezidentské pravomoci všichni víme. Koneckonců s naposledy využitou pravomocí se budeme vypořádávat hodně dlouho.
Nechtěla jsem, aby do 2.kola postoupil Zeman a Fischer. Volila jsem tedy tak, jak jsem volila. Po racionálním zvážení možností mého druhého favorita Avatara :-)

[8]:Jak KS, tak Zeman mají za sebou určité vládní angažmá. Nejsou to nepopsané listy papíru. Pro mne je Zeman se svým Šloufem, Mrázkem, Pitrem nepřijatelný. Kalousek, pokud vím, na Hrad nesměřuje.

[9]: Arvari, nemusíme se shodnout ve volbě, ale nechápu, že jako alternativu za Franze máš Zemana. To je jako nebe a dudy ;-)

19 Katka Katka | Web | 12. ledna 2013 v 19:38 | Reagovat

Měla jsem podobný předvolební vývoj, nakonec jsem dospěla od mně milé osobnosti k té, která má službu národu v rodě už dlouho...a jsem ráda, že jsem se trefila. Mnohem důležitější to ale bude za dva týdny. Moc doufám, že voliči těch, kteří nepostoupili, pomohou k vítězství "selského rozumu", který tam nahoře chybí.

20 mengano mengano | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 19:44 | Reagovat

[11]: Toho bych se nebála :-)

[12]: Zeman napáchal v naší zemi hodně škody. Samozřejmě to nikdy nepřizná. Pro mne je nevolitelný.

[14]: Dokud bude takový volební systém, jaký máme, tak nikdy nemůže vzniknout silná vláda. Kdopak tenhle systém má svědomí? Václav ruku v ruce s Milošem.

[15]: Začni provozovat věštírnu. Třeba je díra na trhu ;-)

[16]: Kdo by tedy měl být prezidentem?

21 Tlustjoch Tlustjoch | Web | 12. ledna 2013 v 20:26 | Reagovat

Zeman versus kníže.
Pro národní buditele byla šlechta největším nepřítelem.
Finále definitivně ukončilo mé dilema "modrá kreff x modrá pokožka".

22 Čerf Čerf | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 21:51 | Reagovat

Já pochopitelně nezapírám, že jsem spokojený s tím, že tentokrát ve druhém kole budu moct volit tak, jak chci, a ne jen co nejméně špatně. Spokojený a překvapený. Podle mě mají volby tři vítěze a dva poražené: Jedním z vítězů je samozřejmě Schwarzenberg, ale druhým je Dienstbier, který si stihl udělat velmi dobrou pozici do dalších let (byť je mi ideologicky hodně vzdálený), a taky Franz, u kterého bude záležet, jak tuhle nárazovou protestní podporu využije dál. No a za poražené považuju Fišera a Sobotku, oba si to ovšem zavinili sami a dobře jim tak.

23 Čerf Čerf | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 21:59 | Reagovat

[5]: Nesouhlasím s tebou, že volbou KS se volí Kalousek. Pro Kalouska je to spíš špatná zpráva. Když bude Schwarzenberg prezident, paradoxně to topce spíš ublíží, protože Kalousek bude muset převzít i formální, nikoli jenom faktické vedení. A to topce logicky voliče ubere. S čím souhlasím, je to, že každý volič KS musí jeho spolupráci s Kalouskem vzít v úvahu a nějak se s ní vyrovnat. Já jsem ji při své volbě v úvahu rozhodně vzal.

24 Miloš Miloš | Web | 12. ledna 2013 v 23:16 | Reagovat

[20]:KS je politický turista, kterému na politické orientaci strany, pokud není zrovna komunistická, vůbec nezáleží. Ve vládě odkýve absolutně všechno, snížení daní, stejně jako jejich zvýšení, restituce, jednou je proti Temelínu (když byl u zelených), teď zase je pro něj, protože "nemáme jinou alternativu". Kromě toho je to člověk nevzdělaný a nevzdělatelný (viz jeho marné pokusy něco vystudovat), který umí anglicky na úrovni 3. lekce.
V době, kdy se bude volit v 2. kole, budu v zámoří a pokud vyhraje tento ... (pár teček znamená autocenzuru) a všechno tomu nasvědčuje, protože vedle  dopředu rozhodnutých příznivců KS mediální masáž v jeho prospěch strhne davy nemyslících a jednodušších jedinců, vůbec se mně domů nebude chtít.
Jsem opravdu rozčarován, kam to spěje. O_O

25 Miloš Miloš | Web | 12. ledna 2013 v 23:19 | Reagovat

[23]:"každý volič KS musí jeho spolupráci s Kalouskem vzít v úvahu a nějak se s ní vyrovnat. Já jsem ji při své volbě v úvahu rozhodně vzal."

A jak si ji vzal v úvahu? Tak, že ti na tom nezáleží. Anebo to dokonce bereš jako přednost, když mu na blogu děláš PR.

26 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 23:34 | Reagovat

[5]: David, in der schwyz hanmr kheinen präsidänten, abr einer von de sybe budesräte isch immer de schef. Nur fürs jahr. Da tut man nie eine party wääle, es isch immr nur dje person.

Strana nema co do funkcie prezidenta hovorit. Uz vobec nie nejaky Kalasnikov, ci ako sa ten pan vola. :-(

27 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 23:39 | Reagovat

[11]: Konecne rozumna myslienka a linia!

28 David Pavel Bachmann David Pavel Bachmann | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 23:47 | Reagovat

[26]: To je právě velmi smutné, že u nás se kandidát bez podpory strany těžko hledá. Máme tady partajokracii a díky výsledku prvního kola budeme mít i stranického prezidenta. Celé volby vypovídají o mnohém. Budu-li mít náladu, napíšu článek ze svých dojmů. Teď si můžeme vybrat mezi zednářem s antisociální strany TOP09 a levicovým intelektuálem, který toho má na svědomí taky docela dost. Zastávám dlouhodobě názor, že přímá volba je v našem systému nesmysl a jedním z jejích velmi neblahých důsledků bude ještě větší rozdělení společnosti. To ovšem nadnárodnímu kapitálu bude vyhovovat.

29 King Rucola King Rucola | E-mail | Web | 12. ledna 2013 v 23:54 | Reagovat

[24]: Ach Milos, Milos. Kedy pochopis, ze niekomu staci par semestrov a niekomu ani dvadsat diplomov nepomoze? ;-)

30 Čerf Čerf | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 0:11 | Reagovat

[25]: Když dovolíš, můj blog odráží moje názory, od toho blogy jsou. PR je trochu jiná disciplína, které se na blogu nevěnuju ani trochu. Je to stejné, jako kdybych o tobě tvrdil, že na mém blogu děláš PR Zemanovi. Děláš? :-) Je zvláštní, že spousta myslících jedinců si o ostatních myslí, že jsou nemyslící, jen když ti si právě myslí něco jiného než oni jedinci :-).

31 Malkiel Malkiel | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 1:01 | Reagovat

Celkově shrnuto, druhé kolo prezidentské volby je pro voliče celkem tragédie. Člověk může jen volit menší zlo. Ale které to zlo je menší? Becherovkou prosáklá ovarová hlava spojená se sockomouškými lumpárnami z devadesátých let, nebo Trautenberk v tandemu s hyperšejdířem Kalouskem?
On byl ten volební výběr vůbec dost mizerný. Devět kandidátů a de facto nebylo z čeho vybírat. Hezky to v pátek shrnul Kraus v Uvolněte se.

32 Bloud. Well Bloud. Bloud. Well Bloud. | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 1:07 | Reagovat

Mě výsledek potěšil a v druhém kole si doufám pánové prohodí pořadí :)

33 Miloš Miloš | Web | 13. ledna 2013 v 1:40 | Reagovat

[30]:Petře, nechci se přít, když jsme zde na návštěvě, ale ty nikdy neodpovíš na otázku a vždy se chytneš něčeho, co je vedlejší. Předtím (u sebe) jsi odpověděl, že důvody své volby si necháš pro sebe, teď prohlásíš, že spolupráci KS s Kalouskem jsi musel vzít v potaz, ale jak, jsi pomlčel. Že vlastně nijak, na to už nereaguješ.

Dobře, výraz PR byl nadnesený. Ptáš se, zda já dělám PR Zemanovi? Jak bych mohl, žádné články k politice nepíšu, nikde jsem nevypočítával Zemanovy přednosti, nepřesvědčoval ostatní, aby ho volili, ani nepsal, že ho půjdu volit, pouze jsem řekl, že KS je v mým očích absolutně nejhorší kandidát z těch devíti a teď je nesrovnatelně horší z těch dvou.
A pokud se tě dotklo, že voliče KS jsem označil za nemyslící, zase sis to vyložil nepřesné, mluvil jsem o dvou skupinách: 1. předem rozhodnutých, 2. nemyslících, podléhajících mediální nápovědě. Tebe samozřejmě počítám do 1. skupiny, že bys nemyslel, z toho tě nepodezírám, rozhodně ale myslíš a smýšlíš hodně odlišně ode mě.
(Jinak já nejsem proti "cizákům", jak se někde v diskusích argumentuje proti jeho oponentům, v předchozí volbě jsem velmi přál vítězství Švejnarovi, protože toho, na rozdíl od KS, považuji za schopného a inteligentního a navíc nespojeného s tunelářským prostředím, které zde nastolil Klaus.)

34 Čerf Čerf | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 9:43 | Reagovat

[33]: Samozřejmě vím, že neděláš PR Zemanovi, chtěl jsem jen absurdností toho přirovnání ukázat, že i já jsem se PR snažil vyhnout velkým obloukem. To, že jsem nijak nezdůvodňoval svou volbu a neadoroval svého kandidáta (případně nehaněl jeho soupeře) bylo právě součástí toho vyhýbání, tak nesu trochu nerudně, když jsem i přes toto své "odříkání" někým (navíc velmi dobře myslícím) právě z PR podezříván :-).

Dobře jsem si všiml, žes uvedl dvě skupiny voličů KS a potěšilo mě to, protože jsem si ve své neskromnosti představoval, že to bylo třeba částečně i kvůli mně :-). Myslím si, že to není zanedbatelná skupina lidí, ale víc jak 10-12% by to ve volbách zřejmě nedalo. Zbytek je výsledek politického marketingu, který ovšem taky nepovažuji za a priori sprosté slovo.

Pokud jde o spolupráci s KS Kalouskem, vyhodnotil jsem si ji pro sebe jako "not KO criterion". Je to nejspíš i tím, že - i když je to módní a často opakovaný názor - nepovažuju Kalouska za ztělesnění všeho zla na naší politické scéně. A tuto souvislost jsem tu nechtěl rozebírat hlavně proto, že hrozí odvést diskusi jiným směrem, takže se za chvíli bude mluvit o něčem úplně jiném, než o prezidentské volbě.

Jen mimochodem, KS rozhodně nepovažuji za svého vysněného kandidáta. Osobně bych dal přednost KS o 15 let mladšímu nebo paní Němcové, leč soupeři byli nakonec jiní a hlas jen jeden :-).

35 mengano mengano | E-mail | Web | 13. ledna 2013 v 15:26 | Reagovat

[22]:Já jsem taky spokojená. Zatím. Nebudeme si nic namlouvat, volby mohly dopadnou mnohem hůř.
Ano, Sobotka propadl, ale myslím si, že na vině není rozhodně jenom on. Se smrtícím dechem ODS v zádech to v současné době nemohlo s ním dopadnout jinak. Předpokládám, že i dost potencionálních voličů ODS to raději hodilo někomu jinému, třeba kvůli příšerné amnestii. Klaus pro mnohé pořád ještě znamená rovnítko s ODS.

[24]: Jinou alternativu než Temelím určitě nemáme. Biomasa a fotovoltaika i s větrníkama dohromady nás zřejmě nespasí.
Já ti KS rozhodně nevnucuju, nedělám žádnou agitku. Jen se snažím prezentovat svůj názor. Po vyloučení pro mne nepřijatelných kandidátů a pak těch, kteří sice byli víceméně přijatelní, ale po politicky racionální úvaze vyřazeni, jsem volila, tak jak jsem volila. Není v tom srdce, za to mne nevzal žádný kandidát, byl v tom asi kalkul. Za svou volbu se nestydím a jiné názory mi nevadí. Ráda se dozvím, co si myslí ostatní lidé.

[31]: Malkieli, jak by mělo vypadat druhé kolo, aby to nebyla pro voliče tragédie? Vždycky bude někdo s volbou nespokojený, nikdy nemůžou vyhrát všichni.

[32]: Rovněž doufám. :-)

[34]: Ano, kdyby byla bývala kandidovala Němcová, volila bych ji. Bez ohledu na ODS.
Někde nahoře jsem četla, že TOP asi ve skutečnosti moc odvázaná z případné výhry KS nebude. Určitě nebude, protože přijde o silného lídra a o spoustu voličů, kteří ji volili právě kvůli KS.
Kalousek v čele strany bude naopak fungovat jako strašák na vrabce. Ještě bude veselo... možná. :-)

36 Bree Bree | Web | 13. ledna 2013 v 16:55 | Reagovat

V tomhle státě jde jen o to, zvolit menší zlo, ale když se tak dívám na ty naše dva postupující,neumím se rozhodnout. :-?

37 pavel pavel | Web | 13. ledna 2013 v 20:32 | Reagovat

Vůbec nechápu, kdo se ještě může nadchnout Zemanem. Stačí vidět a slyšet jeho chování a rétoriku. Vyložená ostuda, jak by se jako prezident choval. Lidé asi zapomněli na něho, jak působil před těmi desíti lety. ;-)

38 mengano mengano | E-mail | Web | 14. ledna 2013 v 6:53 | Reagovat

[36]: Zkus to, za pokus nic nedáš. ;-) Pořád lepší, než zůstat sedět doma a nechat ostatní, aby rozhodovali za tebe.

[37]: Já mám i obavy, že Zeman, v případě svého zvolení, zcela ztratí zábrany a začne se chovat dle své pravé nátury. Považuju ho za člověka velmi fascinovaného mocí. Prezident má sice pravomoci dost omezené, ale i tak zbývá poměrně veliký prostor, kde by se mohl Zeman v tomto směru nepěkně projevit. Považuju ho i za člověka dost mstivého. To by taky nemuselo zrovna dobře dopadnout.
Já osobně mu nemůžu odpustit, že vytáhl k moci hloupého, chamtivého a zcela bezpáteřního Grosse. Neodpustím mu ani oposmlouvu, protože ta byla živnou půdou pro vznik propojení byznysu s plitikou. Za dnešní dokonalou mafiánskou strukturu můžeme poděkovat Milošovoi s Václavem a jejich spolupráci.
Vadí mi, že Zeman má slabost pro nechutné kreatury. Nevím jak jinak nazvat Šloufa a Zbytka.
A konečně, nemám ráda aroganci, jízlivost (neplést s ironií), nevychovanost a buranství.
Zeman je jistě inteligentní a sečtělý, to mi ale nestačí :-)

39 Iva Iva | 14. ledna 2013 v 9:32 | Reagovat

[38]: Souhlasím, on se Zeman teď dost snaží, ale vzpomeňme si...

40 Jarka Jarka | Web | 14. ledna 2013 v 12:08 | Reagovat

Uff, to jsem ráda, že na tomto blogu nemusím být s jeho autorem "vepři". Knížete jsem v prvním kole nevolila, ale jsem ráda, že postoupil a ve druhém kole je to pro mě jasná volba! Slušnost a morální zásady u mě vyhrávají. ;-)  :-D

41 Gabi Gabi | E-mail | 14. ledna 2013 v 16:50 | Reagovat

Nuz, ked si zvolite Zemana, asi aj tu budem musiet cusat :-D ... uz teraz nechce komunikovat s nasimi SK novinarmi, nechce tatranske pivo ( to by som mu este odpustila) Ked KS zadrieme pri reciach nasho prezidenta...no co, aj nam sa vtedy drieme. Vyberte si toho lepsieho. Ktoreho ? Ved vy viete...:-D
PS Mne sa ten vas Z. nazaj javi ako nas M. Ale pssst ...

42 Miloš Miloš | Web | 15. ledna 2013 v 11:30 | Reagovat

Evidentně patřím mezi menšinu, ale Schwarzeberga si za prezidenta nepřeji. Nechci, aby na Hradě byl člověk, který tam bude jen spát, žádný návrh vlády nevrátí, i kdyby to byl sebevětší nesmysl, protože ať byl v jakékoliv straně, vždy tam působil jen jako maskot a loutka ochotně se přizpůsobující politice aktuální strany.
Jediné, co by snad vymyslel sám, je, že by vyznamenal bratry Mašíny. A to si také nepřeji.

43 Miloš Miloš | Web | 15. ledna 2013 v 11:33 | Reagovat

[41]: Srovnávání s Mečiarem je nesmyslné, Mečiar byl/je populista a tím Zeman nikdy nebyl.

44 Miloš Miloš | Web | 15. ledna 2013 v 18:50 | Reagovat

[18]:Mrázek a Pitr nebyli kámoši Zemana, ale členů ODS, vzpomeň na telefonáty Mrázka "Íčko" nám to zařídí (Íčko = Langer). Grosse Zeman zas tak nevytáhl, ten se objevil až ve vládě Špidly, naopak ho později kritizoval, že se zajímal jen o to, jak rychle zbohatnout, Gross společně s neschopným Špidlou Zemana "za odměnu" potopili ve volbě r. 2003.

Hodně se démonizuje opoziční smlouva. Jak to ale bylo? Po vítěznýcj volbách 1998 Zeman nabídl koalici Unii svobody a lidovcům s velkorysou nabídkou, že by Lux mohl být předsedou vlády. Ruml za US byl proti, Lux kupodivu také nejevil zájem, ač lidovci byli v každé vládě (včetně komunistické éry), zřejmě už věděl o své leukémii a nechtěl se vysilovat, za rok stejně zemřel, Klaus se "sarajevskými atentátníky" uzavřít koalici také nemohl, takže spojenectví ČSSD s ODS bylo jediným, co zbylo. Zemanovo vládnutí bylo jediným obdobím, kdy hospodářství rostlo, pokud jde o korupci, v té jsou mistry světa členové ODS, za ně Zeman nemůže, on sám nic nevytuneloval, ani nedohazoval lukrativní místa členům rodiny. Největší rozkvět korupce byl v éře Klausových vlád (známé tunelování), potom až za Topolánka a Nečase.

Schwarzenbergova popularita má stejný původ jako kdysi u Buzkové, Grosse, Parkanové, Béma, Fischera apod. Kdo nic nedělá, každému vyhovuje. Já raději dávám přednost osobnostem.

45 mengano mengano | E-mail | Web | 16. ledna 2013 v 17:14 | Reagovat

[39]: Teď totiž používá dokonalé mimikry a tváří se jako slušňáček a svatoušek. Ale ve skutečnosti je dost jiný.

[40]: To je fajn. :-)

[41]: Ano, to jsem někde četla, že Zemana vydráždili slovenští novináři a rozhodl se je bojkotovat. Nevím, jestli je to zrovna rozumné od někoho, kdo by chtěl být prezidentem. Ale takový už holt Zeman je.

[42]: Miloši, Zeman je prostě tvému srdci bližší a knížete nemusíš. To přece nevadí, nebudeme se kvůli tomu hádat. Já si nepřeju za prezidenta Zemana, ty nechceš Karla, tak prostě počkáme, jak to za týden dopadne :-) Jediné, co mužůmem udělat, je jít k volbám a dát hlas tomu "svému".

46 domovina domovina | Web | 16. ledna 2013 v 23:09 | Reagovat

Já jsem poslouchala v okolí kdo koho volil a docela mě překvapilo, kdo všechno avatara volil. I můj kolega, zásadový starší člověk, který nemá rád změny. Je vidět, že lidé chtějí tu jinakost a změnu, když jej volil i on. Mně by se asi nejvíce zamlouvala p. Fišerová.

47 Janinka Janinka | E-mail | Web | 17. ledna 2013 v 7:59 | Reagovat

Já jsem opravdu zvědavá, jak to ve finále dopadne. Ale byla bych moc ráda, aby byl při volbě, ať bude jakákoliv, používán vlastní rozum a ne aby vítězství měla na svědomí módní vlna, jak tomu bylo třeba v prvním kole mezi mladými přívrženci Karla Schwarzenberga. Na otázku "Proč jste ho volili" odpovědět "Řekla mi to ségra, brácha, táta, máma" mi opravdu nepříjde moc inteligentní :-D.

48 mengano mengano | E-mail | Web | 17. ledna 2013 v 9:41 | Reagovat

[46]: Fischerová je svým způsobem světice, dobro z ní vyzařuje na všechny světové strany. Ale chybí jí "zmužilost". Mám obavy, že by byla snadným soustem pro zástupy vlčáků.

[47]: Je pravda, že mladí asi snáze podléhají "módnosti" a hlasu sociálních sítí. Ale věřím, že i svého rozumu mají dost.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama